Pomyślna reklama wizualna

Od dawna wiadomo, że reklama jest dźwignią biznesu. Jednak w dzisiejszym świecie przybiera to jeszcze intensywniejsze znaczenie – zewsząd widoczne są rozmaite techniki marketingowe, a konkurencja nigdy nie śpi…

Jak sobie z tym poradzić i zorganizować pomyślną reklamę wizualną dla swojej firmy?

Analiza sytuacji

Wszystkie techniki marketingowe zawsze rozpoczynają gruntowne analizy. Należy ustalić profil firmy i jej grupy docelowe. W ten sposób o wiele łatwiej jest trafić z reklamą do właściwych osób i odpowiedzieć na ich realne potrzeby. Nie można także zapomnieć, że wizerunek biznesowy musi być spójny. Klarowny plan marketingowy pomaga trzymać go w ryzach – w przeciwnym razie klienci mogliby natykać się na zupełnie różne, niepasujące do siebie komunikaty i nie kojarzyć ich z daną marką.

Reklama uniwersalna

Są techniki reklamowe, które sprawdzają się zawsze. Są łagodne, lecz rzucają się w oczy i mają szansę zapisać się w pamięci potencjalnego klienta. Jest tak, jeśli chodzi między innymi o oklejanie samochodów. Nie da się ukryć, że taki specjalnie oznakowany pojazd przyciąga uwagę i ludzie automatycznie próbują powiązać go z jakąś marką. Zawsze trzeba jednak przede wszystkim zadbać o jakość efektu wizualnego. Co to oznacza? Decydując się na oklejanie pojazdów warto mieć określoną wizję i być pewnym, że wykonawca zrobi to solidnie i estetycznie. Żywe wizytówki mogą wywoływać odwrotny efekt, jeśli nie są przemyślane i są w złej kondycji. Podobnie jeśli chodzi o podświetlane litery przestrzenne – trzeba na bieżąco interesować się ich wyglądem i sprawnością.

Jak działa reklama wizualna?

Zastanawiając się nad identyfikacją wizualną firm warto rozważyć schemat ich działania i sposoby wpływania na klientów. Ludzie są wzrokowcami, są też wyczuleni na estetykę i kolory – dzięki temu ich wzrok automatycznie przekazuje pewne bodźce dalej, nawet bez udziału świadomości. Mijając kilka razy tę samą reklamę zapamięta się ją, jest też spora szansa, że wiedza o niej przyjdzie we właściwym momencie. Idealnym przykładem są badania zachowań konsumenckich, które pokazują, że stając przed półką z różnymi produktami klienci… Wybiorą te, które wcześniej już gdzieś widzieli. Właśnie w reklamie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *