Suplementowanie potasu a sport

Potas jest bardzo potrzebnym nam mikroelementem. Wspomaga nasze dobre samopoczucie i wspomaga walkę z uciążliwymi kurczami łydek. Niewiele osób jednak wie, że potas powinien być składnikiem diety również zawodowych sportowców, ponieważ częściej kojarzony jest jako składnik suplementów wyłącznie dla osób starszych. Potas ma jednak wiele zastosowań w sporcie.

Potas jest niezwykłą substancją, która pomaga w dostarczaniu organizmowi niezbędnych substancji odżywczych, a jednocześnie pomaga w usunięciu niepotrzebnych produktów przemiany materii. Dzięki pozbyciu się produktów przemiany materii nasz organizm może wejść w fazę katabolizmu, w której to rozwijane są mięśnie, a organizm dostaje energię. Niedobór tego składnika w naszej diecie przejawia się problemami ze snem, zmniejszoną energią, obniżonym nastrojem, kurczami w nogach i problemami z układem krążenia. Potas działa również korzystnie na serce w ten sposób, że wytwarza enzym atepeazę, który w sposób naturalny aktywuje pracę mięśnia sercowego, pomagając mu rozkurczać się. Serce jest odciążone, co przekłada się na większą energię podczas wysiłku i dłuższe życie, ponieważ to najczęściej od żywotności naszego serca zależy jak długo będziemy żyli. Potas reguluje także metabolizm elektrolitów i pomaga w nawodnieniu komórek, zwłaszcza po treningu. Gromadzi glikogen w mięśniach, który odpowiada za ich prawidłowy przyrost oraz daj im energię. Jak widzimy potas jest bardzo ważnym składnikiem naszej codziennej diety.

Potas powinny suplementować zwłaszcza osoby które:

  • dużo ćwiczą i w wyniku pocenia się tracą wiele minerałów
  • mają dietę o niskiej zawartości warzyw i owoców, które bogate są w minerały, w tym w potas
  • piją dużo kawy lub mają dużo stresu w swoim życiu
  • spożywają pokarmy o wysokiej ilości soli, ponieważ sól wyjaławia nasz organizm w potrzebnych nam mikroelementów

    Potas znajdziemy naturalnie w owocach i warzywach, zwłaszcza w pomidorach, bananach, zielonej sałacie, pietruszce i jabłkach. Potas znajduje się także w mięsie, dlatego powinniśmy spożywać, zwłaszcza przy ćwiczeniach fizycznych, zdrowe i w miarę możliwości dobre mięso.

    Potas powinien być suplementowany po treningach i wizytach w saunie. Dla uzupełnienia niedoborów wystarczy odpowiednio dobrany suplement diety z potasem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *