TV, radio, sieć – w jaki sposób wykorzystać te środki przekazu, aby efektywnie reklamować własną firmę?

przez | 14 marca 2023
Chyba każdy zaczynający przedsiębiorca, jaki stawia pierwsze kroki w świecie biznesu ma trudności z widocznością swojej marki na rynku. Sposobem, aby odwrócić taki stan rzeczy, a tym samym uzyskać większą liczbę potencjalnych klientów, jest inwestowanie w reklamę.

reklama na billboardzie

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com
Pierwszy krok do sukcesu
Jednym z najbardziej nadrzędnych zadań, jakie czekają każdą nową firmę, niezależnie od rozmiaru jej działalności, jest na pewno stworzenie skutecznej strategii w wypromowaniu własnej marki. Aby ten cel uzyskać, trzeba zadbać o spójną identyfikację wizualną firmy, a więc takich elementów jak logo, strona internetowa, wizytówka, banery reklamowe lub szyld. Jeśli każdy z niniejszych elementów będzie odnosił się wizualnie do innych, przedsiębiorstwo stanie się bardziej rozpoznawalne, a o to przecież chodzi. Drugim czynnikiem jest zatroszczenie się o reklamę w przeróżnych środkach przekazu.

Postaw na efektywność
Produkcja spotów reklamowych, jingle radiowe, notatka w czasopiśmie, a może zobacz ofertę neonów w Krakowie – Fabryka Dzwiękuff? W aktualnych czasach przedsiębiorcy posiadają wiele możliwości na wydajne wypromowanie swego wyroby. I choć mogłoby się wydawać, iż korzystnie jest skorzystać z każdego dostępnego środka przekazu, w rzeczywistości nie jest to do końca odpowiednia strategia.

Kluczowym kryterium doboru formy reklamy ma być grupa docelowa, a zatem hipotetyczni klienci. Zbadanie rynku umożliwi zatem z jednej strony zmniejszyć koszty odnoszące się do reklamy, a z drugiej – znacznie poprawić jej skuteczność.

Wybierz formę
Podczas opracowywania promocji firmy należy zastanowić się nad jej formą i wybrać najefektywniejsze rozwiązanie. Np. wybierając telewizyjny spot reklamowy, można ukazać działanie produktu, a równocześnie dotrzeć do sporej grupy odbiorców, ale musimy też liczyć się z dużymi kosztami związanymi z tworzeniem, jak i emisją takiej reklamy. Zapewne o wiele mniej kosztownym rozwiązaniem jest reklama w prasie (odsyłam do źródła), jaką dodatkowo można sprawnie zmienić (i na przykład poinformować o ograniczonej w czasie promocji), ale nie jesteśmy w stanie w niej ukazać naszego produktu w działaniu. W trakcie wyboru reklamy należy te zagadnienia mieć na uwadze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*